Efter 1 vecka.

Halloj!
Som ni vet så har jag magkatarr?
Men för 1 vecka sen så började jag gå ut och ta en powerwalk cirka 1 timma varje dag. Och nu mår jag bättre i magen. (Och dessutom så kommer jag in i min fina jeanskjol igen!)
Så jag är supernöjd! Har försökt gått ner i vikt kanske 3ggr innan. Men har alltid gått upp nästan allt lika snabbt igen.
Men denna gången är jag faktiskt peppad på att vara ute och gå varje dag. Har t.ex. inte "ångest" som man brukar ha innan man går ut! =)
Jag hoppas verkligen att jag kommer vara lika peppad på att gå ut i vinter med..
Tips på hur man ska ha vilja att gå ut och gå på vintern tack!
Puss! 


Kommentarer
Postat av: helen

skaffa hund - DÅ kommer man ut mycket ;)

2010-08-23 @ 20:53:55
URL: http://helly.nu
Postat av: dentoid

ett sak jag sku göra är skotta snö eftersom min hals är jättesuperkänslig för drag, speciellt om det är kall luft och det det gott om när man går

Sen kanske du har bil till vintern och då måst du kanske skotta fram den för att kunna använda den med :P

I värsta fall kan man se på nån dokumentär om överviktiga människor och bli motiverad via det eftersom man strävar till motsatsen



Helen har även en poäng med hund men det är inget jag sku våga mig på från ett personligt perspektiv

2010-08-23 @ 23:23:09
Postat av: Sofie

Belöna dig (men du får bara göra belöningen om du vart duktig och gått!) med något du tycker om. Allt från att ta ett varmt bad efter, till att mysa med en mugg varm choklad (eller var det du som inte gillade det?), köpa något fint du vill ha eller kanske "jag måste gå idag för att få spela wow ikväll" ;D. Du förstår vad jag menar. Vänj dig vid att om du går så får du ut något mer utav det, något du gillar mer än kylan! Vet inte om det funkar för alla, men för vissa i alla fall. Keep it up! :)

2010-08-31 @ 00:19:01
URL: http://vixxys.wordpress.com/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0